25 tehtnih razlogov za kolesarstvo

  1. Vedno vas nekam pripelje
    • Če planirate pot ali ne, s kolesom boste vedno nekam prišli. Z malo sreče boste odkrili kakšno novo pot in uživali nove razglede.
  2. S kolesom so in niso omejitve
    • S kolesom greste lahko po nakupih. Ker ne boste mogli nabaviti toliko, kot če greste po nakupih z avtomobilom, boste verjetno privarčevali kakšen evro ali dva.
    • S kolesom greste lahko v službo. Na ta način se elegantno rešite gneče na cesti in se zadovoljno posmehujete v koloni ujetim voznikom, ki bodo pred domačim pragom takrat, ko boste vi že počivali od kosila. Obenem pa na poti stresete še nekaj kalorij.
    • Raziskava iz univerze v Concordiji je pokazala, da je prvih 45 minut delovnega dne manj stresnih, če pridete na delo s kolesom in ne z avtom.
  3. Zmanjšate tveganje za sladkorno bolezen tipa 2
    • Če ne boli še ne pomeni, da s sladkorno ni obilice težav.Finski strokovnjaki so dognali, da 30 minut kolesarjenja na dan zmanjša tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2 za kar 40 %.  Bolje preventiva kot kurativa, mar ne?
    • Če pa že imate diabetes, boste z rednim kolesarjenjem bolezen bolje vodili, saj boste telesu pomagali k boljšemu uravnavanju vrednosti glukoze v krvi.
  4. Kardio ojačitev
    • Več ko kolesarite, bolj ste fit. Naj bo začetek še tako počasen, ne pozabite, da se z vztrajnostjo daleč in hitreje pride. Nekje vmes pa boste uspeli ojačati svoje mišice in kardiovaskualarni sistem.
    • Več ducat raziskav je bilo narejenih na kardiovaskularnem področju in vse dokazujejo, da redno gibanje, predvsem kolesarstvo (!), zmanjša nevarnost za srčna obolenja. Britanska fundacija za srce je ugotovila celo, da bi bilo nekje 10.000 srčnih napadov s smrtnim izidom manj, če bi ljudje redno gibali. In sploh ne bi bilo treba veliko, saj je nekje 30 km na teden dovolj, da se tveganje zmanjša za polovico.
    • Če imate težave s pritiskom – kolesarstvo tudi to zrihta!
  5. Adijo artritis
    • Na kolesu ste v neprestanem gibanju, kjer se nadihate in pregibate sklepe, kar preprečuje razvoj artritisa, ki se z leti rad prikrade v naša življenja.
  6. Adijo leta
    • Študija, ki je bila narejena v Londonu, je proučevala 2.400 enojajčnih dvojčkov. Tisti, ki so kolesarili 3×/teden (manj kot uro!), so bili biološko 9 let mlajši od svojega sedečega sorojenca.
  7. Adijo kalorije
    • Kolesarjenje je lahko lahkotno, lahko pa si ga popestrimo z izzivi, kot so intenzivni intervali. Tako lahko stresemo 700+ kalorij in ohranjamo zdravo težo. Nič ni narobe, če si med suhimi, kajne?
  8. Adijo depresija
    • Poleg tega, da je kolesarstvo super za kardiovaskularni sistem, dobro dene tudi naši psihi. Redna vadba je še kako priporočljiva za osebe, ki se soočajo z nejevoljo in depresijo. Raziskave so pokazale da znojenje pomaga k uravnavanju možganskih kemičnih procesov in posameznika usmerja na pot k bolj zdravemu in srečnemu življenju.
  9. Močnejša pljuča
    • Če ste nekadilec, ste tukaj sicer v prednosti pred kadilci, čeprav smo na kolesu že srečali prave kolesarske kadilske fenomene, ki imajo pljuča kot šotor. Pa vendar, s kolesom se dobro predihate in skrbite za boljše delovanje pljuč, obenem pa mimogrede še dobro poskrbite za srčno mišico.
  10. Manjša obolevnost
    • Če ste na kolesu samo 30 minut na dan, pet dni na teden, je pol manj verjetnosti, da boste zboleli, kot na primer vaši sodelavci. Tako pravi študija, ki so jo naredili na univerzi v Severni Karolini.
  11. Privarčujete denar
    • To, da privarčujete, če greste s kolesom v nabavo, smo že obdelali. Boste pa nekaj več v žepu obdržali, ker ne boste plačali goriva za avto ali javnega prevoza. Koliko? Kar izračunajte si, na leto je slabih 250 delovnih dni (prazniki so izključeni).
  12. Kolesarstvo izboljša libido
    • Več študij je dokazalo, da redno gibanje izboljša libido. Strokovnjaki pojasnjujejo, da se temu lahko zahvalimo zaradi boljšega vaskularnega zdravja, ki pripomore k boljši prekrvavitvi. Obenem gibanje izboljša tudi samopodobo in samozavest, ki pripomore k temu, da se v svojem telesu bolje počutimo. In ko se dobro počutimo, imamo veliko volje za marsikaj.
    • Ko smo že pri seksi vsebini … študija univerze Cornell je ugotovila, da športniki uživajo boljše spolno življenje kot povprečni ljudje. Športnice se z menopavzo soočajo nekje 5 let kasneje, atleti pa imajo spolno slo moškega, ki je 2-5 let mlajši.
  13. Bolj jasno razmišljanje
    • Ni boljšega od kolesarjenja z bistro glavo, ki si odpočije od delovnega dne in vsega meglenega, kar ga je spremljalo.
  14. Zmanjša tveganje za raka
    • Precej pogumna trditev, a študija (Journal of the American Medical Association) je pokazala, da redna vadba zmanjša tveganje za nastanek raka na črevesju in prsih.
  15. Večja produktivnost
    • Osebe, ki redno gibajo so doma in v službi bolj produktivne. V primeru, da bi vas lahko popadla slaba vest, ker greste na kolo, nikar ne pozabite, da boste ob povratku bolj koristni, kot pred odhodom!
  16. Izboljšanje metabolizma
    • Ne le, da boste s kolesarjenjem pokurili kar nekaj kalorij, strokovnjaki trdijo, da bo metabolizem aktiven še ure po vaši končani vožnji. Tako tudi če vozite le nekih 20 minut, bo vaša poraba kalorij čez dan večja. Za skoraj nič dela …
    • Fizična aktivnost poskrbi tudi za prebavo in hitrejši proces presnove.
    • Študija iz leta 2010 je pokazala, da kolesarjenje preprečuje rejenje. 10 minut na dan naj bi bilo dovolj, mi pa vseeno mislimo, da kakšna minuta in kapljica znoja tudi ne bi škodila.
  17. Adijo nervoza
    • Vitamin D zlahka pridobimo, če smo zunaj in (varno) izpostavljeni sončnim žarkom. Več študij je dokazalo, da čas, ki ga preživimo na zraku pomirja naše živce.
  18. Adijo kilce
    • Vse je odvisno, kakšen kolesar ste. Če ste bolj turist, potem boste pri vožnji stresli le nekaj deset kalorij. Če pa ste bolj rekreativni in si dovolite tudi oznojiti, potem boste stresli nekaj sto kalorij na vožnjo. Na uro lahko porabite nekje povprečno 300-700 kalorij. Če kolesarimo le nekaj ur na teden, lahko izgubimo tudi do 5 kg. Ampak, previdno – hujša se po pameti!
    • Saj ste opazili, da ste z izgubo kil bolj motivirani za gibanje, mar ne? Sploh se motivacija dvigne, ko smo na kolesu hitrejši.
  19. Manjše tveganje za impotenco
    • Raziskovalci univerze Harvard so ugotovili, da so kolesarji, starosti 50+ in ki kolesarijo vsaj tri ure na teden, za 30 % manj izpostavljeni tveganju za impotenco.  Vsi, ki vas skrbi kolesarski sedež, hop on!
  20. Lepša oblika nog
    • Kolesarji imajo lepe noge. Pika.
  21. Prijetnejša nosečnost
    • Študija univerze v Michiganu je dokazala, da so ženske, ki so med nosečnostjo rekreirale, bolje prenašale nosečnost, bile boljše volje in so hitreje okrevale.
    • Dokazali so tudi, da imajo otroci, katerih mame so med nosečnostjo kolesarile, za 50 % manj možnosti za debelost.
  22. Večja motiviranost za gibanje
    • Saj ste opazili, da ste z izgubo kil bolj motivirani za gibanje, mar ne? Sploh se motivacija dvigne, ko smo na kolesu hitrejši.
  23. Sreča
    • Kolesarjenje osrečuje in pomirja. Kemijske reakcije v naših možganih poskrbijo, da smo med in po vožnji dobro zaliti z dopaminom.
  24. Manj slabe vesti pri pregrehah
    • Ko imate za sabo dolgo in zahtevno vožnjo, si lahko brez slabe vesti privoščite kakšno pregreho. Tudi to je sreča, kajne?
  25. Boljši spanec
    • Ste opazili, kako dobro spite po zahtevni vožnji? Po fizični aktivnosti navadno zaspimo hitreje, spimo bolj globoko in veliko bolje.