7 znakov, da ste pretrenirani

Če želite povečati svoje zmogljivosti, si morate vzeti dovolj časa za počitek in regeneracijo.

Ko je človek motiviran, je motiviran. In takrat v vsem svojem entuziazmu najpogosteje tako zelo pretirava, da dejansko porine svoje telo čez mejo njegovih zmožnosti in ga tako utrudi, da si ta še dolgo časa ne more opomore.

Da ste na tej točki vidite, ko enostavno rezultati ne pokažejo več napredka. Treningi utrujajo in obremenjujejo telo ter v mišicah povzročajo mikropoškodbe. Mišice pa se ne gradijo s treningi, temveč po njih. Faza počitka in regeneracije je tista, ki mišice ojača, jih naredi močnejše in zmogljivejše. Torej, če svoje telo s treningom utrudite in mu ne daste počitka, temveč nadaljujete z naporom, ne boste nikoli prišli do točke popolne regeneracije in pridobivanja moči.

Mislite, da je več tudi bolje? Niste edini. Zato tudi niti ne opazite, da ste pretiravali, dokler ne pride do kronične poškodbe, ki pogosto zahteva veliko časa za sanacijo.

Znaki, da ste pretrenirani:

  1. Ste na točki, ko ste kljub izjemnemu trudi in naporu šibkejši in ne napredujete. Ne zmorete dvigniti večje teže ali povečati svoje zmogljivosti in vzdržljivosti.
  2. Ste muhasti in vaše razpoloženje niha. En moment ste v stresu in napeti, v drugem ste navdušeni, pa potem slabe volje itd.
  3. Imate šibek spanec. Hormonske spremembe in bolečina vplivajo na kakovosten spanec. Posledica se kaže kot večja utrujenost in pomanjkanje energije.
  4. Pogosto ste prehlajeni, kar kaže na padec odpornosti. Če s treningi nadaljujete tudi v tem stanju, vse skupaj le še poslabšate.
  5. Veliko bolj ste občutljivi, vse več vas boli, oglašajo se stare poškodbe. Vaje povzročajo vnetja in če telesu ne nudite dovolj počitka, so bolečine vse večje, pogostejše in poškodbe veliko bolj verjetne.
  6. Izostanek mesečnega perila. Velika izguba teže in hormonske spremembe lahko vplivajo na prekinitev rednega cikla mesečnega perila, kar je lahko posledica prekurjenosti.
  7. Izgubljate mišično maso.