Amaterji in treningi

Zavedati se moramo, da nismo profesionalci, čeprav se zelo radi poistovetimo z mnogimi uspešnimi športniki. Smo amaterji, razpeti med stresno službo, družino, prijatelji in drugimi aktivnostmi oz. obveznostmi. To vse dodatno otežuje uresničevanje naših želja in ciljev. Vendar se lahko, z nekaj preprostimi potezami in realnimi željami, vse uresniči.

Moja filozofija treningov je zelo preprosta. Držim se preizkušenih metod, s tem, da vsako leto dodatno naše vadbe nekoliko “obarvam”. Verjetno ste že vsi slišali za rek ”zdrav duh v zdravem telesu”. In ravno to ves čas počnem. Poskrbim, da je na treningih v določenem obdobju ravno dovolj vsega. Mnogi me sprašujejo, zakaj po treningu niso nič utrujeni, da jih nič ne bolijo noge ipd. Pri meni (žal) ni cilj, da se vam od vadbe tresejo noge, da po treningu hodite po stopnicah do garderobe tako, da se močno držite za ograjo, ker niste prepričani ali vas bodo vaše ”kisle” noge držale pri stopicanju itd. Ponujam vam čisto preprost odgovor, in sicer …

Vse je odvisno od zastavljenih ciljev

Januar je čas za športni počitek. To pomeni, da smo še vedno aktivni, a treningi se na nek način umirijo in preidemo v tako imenovano prvo bazno obdobje. Treniramo v območju I (regeneracija), II (vzdržljivost) in III (moč). To obdobje traja nekje do 6 tednov. Nato preidemo v meseca februar in marec – drugo bazno obdobje. Podobno je kot v prvem obdobju, s tem, da obseg treninga povečamo z dodajanjem različnih vaj na kolesu. Izvajamo vaje za razvoj kadence in specialne moči v klanec ter dodamo ciljne treninge za moč trupa in ramenskega obroča. Intenzivnost na treningih pa lahko doseže tudi območje IV (Anaerobni prag). Tudi to obdobje traja do 6 tednov.

Nato pride zgodnje pripravljalno obdobje, ki ga lahko amaterji prilagodijo svojemu zastavljenem cilju. Če imate, torej, že v aprilu namen, da se boste udeležili amaterske dirke ali želite osvojiti bližnji Krvavec, se v vadbo usmerite tako, da boste več kolesarili na prostem.

V območju II se usmerjamo na menjave hitrosti in kadence; pogosteje smo v območju IV ali višje, imamo nižje kadence v klancih in, seveda, vsem ljube sprinte. Vsem, ki se radi udeležujete različnih amaterskih dirk ali maratonov zelo priporočam zgodnje vožnje v skupini.

Za mnoge je glavni čas za odlično pripravljenost na prihajajoče kolesarske izzive v mesecih maj in junij. Tu mislim predvsem na bolj tekmovalne duše, ki se želijo izkazati na organiziranih vožnjah oz. maratonih ali pa so enostavno v tekmi s samim seboj s težnjo po uspešnejši kolesarski sezoni. V tem obdobju se zato zmanjša trening vzdržljivosti in poveča čas počitka. Izvajajo se vožnje v območju IV, tako na klancih kot na ravninah. Občasno so vožnje tudi v tekmovalnem ritmu.

Vsekakor menim, da je posvet ali najem trenerja, ki vam bo pomagal pri doseganju cilja in v ta namen oblikoval vadbeni program, zelo dobrodošel. Vse prevečkrat naletimo na pre-trenirane posameznike / amaterje, ki jim zaradi prevelikih ambicij uide kakšna pomembna malenkost, na katero naši vzorniki/profesionalci ne pozabijo, saj imajo okrog sebe vedno nekoga, da jih opominja, kakšen je njihov naslednji korak.

Uživajte v treningih za letošnjo sezono!