Domač izotonični napitek

domač izotonik

Navadno športni napitki vsebujejo sestavine, kot so voda, sukroza, glukoza, fruktoza, citronska kislina, ojačevalci okusa, sadne arome, soli, natrijev citrat, barvila, poživila (kava, taurin …) in še kaj. No, večino navedenega je popolnoma nepotrebno vnašati v naše telo, še posebej, če ste rekreativec. Večkrat nam je prišlo na uho tudi, da je nekaterim po določenem športnem napitku slabo, kar je zelo neugodno, če se vam to zgodi med vadbo.

Predlagamo, da si dober športni napoj pripravite sami. Vzame vam le nekaj minut, škode na telo si ne boste storili nobene. Ravno tako se boste založili s prepotrebnimi elektroliti, vitamini, minerali in energijo. Če boste med akcijo potrebovali poživilo, spijte kavo ali pravi čaj raje kot kupljene energijske pripravke z veliko sladkorja in čudnim vonjem.

Kako in s čim pijačo kombinirate je odvisno predvsem od tega, kaj vam lažje steče po grlu. Vsekakor pa glejte, da izbrane sestavine vsebujejo vitamin E, kalcij, magnezij, kalij, koencim Q-10 in žveplo. To vam bo pomagalo predvsem pri hitrejši regeneraciji mišic, rehidraciji in moči.

Sestavine, ki vam po treningu povrnejo energijo, vas založijo z elektroliti in odpravljajo bolečino v mišicah

Ingverjeva voda je primerna za naporne treninge. Ta močna začimba vam bo zmanjšala bolečine v mišicah in umirila želodec.

Kokosova voda je sama po sebi energijska pijača in po svoji strukturi naj bi bila podobna sestavini, ki se jo v telo vnaša intravenozno za namen rehidracije telesa. Vsebuje več kalija in natrija kot kupljeni športni napitki.

Sol vas bo založila z natrijem in minerali. K vsaki pripravljeni športni pijači jo dodajte ščepec.

Kalcij / magnezij v prahu se lepo dopolnjujeta z minerali, preprečujeta mišične krče in spodbujata obnovo mišičnih vlaken.

Sok: sok citrusov (limona, limeta, pomaranča, grenivka) ali jagodičevja (brusnice, robide, ribez, aronija …; lahko tudi v prahu) bo lepo dopolnil okus pijače, nadomestil sladkor in vas založil s potrebnimi vitamini. Če si boste pijačo naredili kot smuti, potem posezite tudi po lubenici in eksotiki (ananas, papaja, mango …).

Zeliščni / zeleni čaj za poživitev.

Sladilo: če načrtujete zahtevnejšo vadbo ali ste z njo zaključili, izberite sladilo, ki vam bo nadomestilo porabljeno glukozo v krvi. Glede izbranega sladila priporočamo, da posegate po preverjenih izdelkih in predvsem tistih, ki so marketinško manj zanimiva in »pompozna«, kajti pogosto se proizvod promovira kot nekaj zdravega, nakar raziskave sčasoma to ovržejo. Tu je resnica vedno nekje vmes, mi pa tam v tem primeru ne želimo biti. Če se obotavljate, bo izbira suhega sadja (slive, datlji, marelice, rozine …) zagotovo prava.

Poleg tega, da je priprava domačega izotonika boljša za vaše telo, je obenem tudi cenejša.

Izotonična pijača s citrusi:

  • 0,8-1 liter tekočine (zeleni ali zeliščni čaj, kokosova voda, navadna voda …)
  • ¼ čajne žlice soli
  • 1 čajna žlica magnezija in kalcija v prahu
  • 1-2 dcl sadnega soka (npr. iztisnjen sok citrusov)
  • 1-2 žlici sladila

V hladilniku lahko pripravljeno pijačo držite nekje 4 dni, priporočamo pa, da si jo pripravite toliko, kolikor je potrebujete pred in/ali po vadbi.