Glikemični indeks

Že slišano, že brano. Pa vseeno ohranimo védenje, zakaj se trudimo zase.

Glikemični indeks (GI) pove, kako močno neko živilo spodbudi trebušno slinavko k izločanju hormona inzulina. Manj sladkorja ko izvabi, nižji je GI.

Dobri ogljikovi hidrati obstajajo

Ti imajo nizek GI in dolgo časa vzdržujejo občutek sitosti, v nasprotju s slabimi, ki poleg privabljanja večje količine inzulina v kri, povzročajo lakoto in kopičijo maščobo v maščobnih celicah. Če mora telo nenehno proizvajati veliko inzulina, lahko pride do metabolnega sindroma. To predstavlja skupek različnih dejavnikov tveganja za nastanek bolezni srca in ožilja. Mednje medicinski strokovnjaki uvrščajo bolezni, ki so pogojene s prehrano (t.i. bolezni obilja): zvišan krvni tlak, debelost, sladkorna bolezen, protin. Ugotovitve so pokazale, da je lahko takšna obolenja vsaj deloma preprečiti z uživanjem živil s čim nižjim GI.

Visok GI (>70)

Pekovski izdelki: preste, rogljički, kajzerice, hrustljavi kruh, rženi kruh, bel kruh.
Žita: koruzni kosmiči, misliji s sladkorjem, ekspandiran riž, bel okroglozrnati riž.
Krompir in testenine: pečen krompir, krompir v lističih, krompirjev pire, ovcrt krompir, krompirjevi ocvrtki.
Sladice in prigrizki: sladoled, sadni žele bonboni, piškoti, čips, čokolada.

Srednji GI (70-51)

Pekovski izdelki: mešani kruh, lepinja, pica, kruh iz testa za pico, tortilja, polnozrnati hrustljavi kruh.
Žita: basmati riž, kuskus, pšenični zdrob, bel dogozrnati riž.
Krompir in testenine: krompirjevi svaljki, testenine (iz trde pšenice), mlad krompir, krompir v oblicah.
Sladice in prigrizki: sadni namaz, ovseni piškoti, med, pokovka, brizgano pecivo.

Nizek GI (<51)

Pekovski izdelki: polnozrnati ječmenov kruh, kruh z ovsenimi otrobi, kruh z več zrni, rženi kruh z otrobi, sojin kruh z lanenimi semeni, kruh iz grobe polnozrnate moke.
Žita: rjavi riž, ajdove testenine, bulgur, ovseni kosmiči, polnozrnati misliji brez sladkorja.
Krompir in testenine: kitajski stekleni rezanci, polnozrnate testenine, krompirjeva juha, ravioli, polnozrnate testenine.
Sladice in prigrizki: temna čokolada (>70 % kakava), sadni sorbet, pečena jabolka z orehi, mislijeve ploščice z medom.