Kako prenehati uživati slabe sladkorje: postopoma ali takoj?

Za karkoli se odločite, naredite tako, da se boste tega lahko držali.

Prenehati s slabo navado je nekako tako, kot odstraniti obliž z rane – včasih je hudo, včasih ni. Odvisno od tega, kako močno se vas vzdrži in kaj se skriva pod njim.

Najprej opredelimo slabe sladkorje. Naj bodo v tem primeru to tisti sladkorji, ki v vaši dnevni prehrani predstavljajo presežek. Navadno so to različne sladke pregrehe – od navadnih bonbonov do izjemnih sladic – in ostala hrana, ki se ji navadno po nepotrebnem še dodaja sladkor.

In kako prenehati uživati slabe sladkorje: postopoma ali takoj? Strokovnjaki se tukaj ne morejo zediniti, saj je odločitev, da črtate slabe sladkorje predvsem odvisna od vaše narave, aktivnosti, motivacije, navad in še česa.

> Izpraznite omare s sladkarijami
Praznite jih tako, da jih razdelite, ne jeste.

> Goljufajte se
Če ste oseba, ki se stežka odreče sladkemu, se višku njegove količine odpovejte postopoma. Sladek dan si načrtujte vnaprej in določite si, s čim se boste razvajali. Ampak, naj ta dan ne bo prevečkrat v tednu in naj količinsko ne nadomešča »zamujenih« dni.

> Učinek sladkorja
Sladkarije imajo podoben učinek na nas kot na primer kava. Hitro nas povzdignejo in tudi hitro spustijo. Zato je dobro premisliti, kaj želimo ob popadku nanje, doseči. Navadno po končanem »basanju« nastopita le slab občutek in slaba vest.

> Nadomestite sladko s sladkim
Če imate sladoled radi z dodatki, premislite o sadni kaši, suhemu sadju ali o drugem prelivu oz. dodatku, ki vsebuje manj sladkorjev in aditivov.

> Količina
Ko si mažete palačinke, malo pomislite, kakšno količino namaza ste nanesli. Morda ni videti, saj ga razmažete, a na koncu lahko zaužita porcija vključuje kozarec marmelade ali čokoladnega namaza.

> Ne pretiravajte pri zmanjšanju količine
Če ste sladkosnedi in le stežka zdržite brez sladkega, se temu verjetno na dolgi rok ne boste uspešno odpovedali ali kontrolirali zmerne količine.

> Ne pozabite na pijačo
Če ni voda, ta pogosto vsebuje veliko sladkorja. Verjetno veliko več, kot si mislimo. Če marate sladke pijače vedite, da je to kalorično enako, kot bi zaužili obrok in da med drugim na ta način tudi še vedno »negujete« potrebo po sladkem.