Kako se hladiti med vožnjo v vročini

Vsi vemo, da zna biti poleti na kolesu, navkljub prijetnemu vetrcu, zelo vroče. Pri vsaki poletni vožnji moramo paziti, da se je lotimo ob čim zgodnejših jutranjih urah, ko je bolj sveže, moč sonca pa še nizka. Nikoli, ampak res nikoli se ne smemo pozabiti zaščititi s kremo za sončenje. Pri tem pazimo, da si je ne nanesemo na čelo, saj nam lahko pot pride v oči.

In kako poskrbeti, da nam bo na kolesu poleti čim manj vroče?

Kolesarski dres
Poskrbimo za lahek jersey s celo zadrgo, da se lahko med vožnjo tudi v celoti razpnemo. Kolesarske hlače naj imajo naramnice, ki omogočajo čim večje kroženje zraka vzdolž celega dresa. Na voljo imamo zato različne materiale. Smiselno je, da poleti izberemo dres z mrežastim jerseyjem in naramnicami. Nekatere blagovne znamke pa ponujajo drese, ki celo absorbirajo manj vročine in omogočajo prijetnejšo vožnjo.

Če vozimo v mrežastih in lahkih oblačilih, se vseeno zaščitimo s sončno kremo, saj nas lahko sonce doseže tudi skozi drobne mrežaste odprtine. Ne pozabimo na hrbet. V primeru, da ste bolj občutljive sorte, si lahko roke zaščitite s poletnimi rokavčki, ki naj bi ravno tako preprečevali, da bi se pregrevali.

Če nimamo res tehtnega razloga, zakaj nosimo kolesarsko kapo pod čelado, jo pustimo doma. Nekateri jo nosijo zaradi imidža in kolesarske kulture, drugi zaradi zaščite gole glave, tretji zaradi vpijanja znoja. A vedeti moramo, da pokrivalo na glavi zadrži povprečno 40 % toplote telesa, kar pomeni, da se zaradi tega še veliko bolj pregrevamo in potimo. Raje pustimo, da nas hladi in suši veter, ki pride skozi reže čelade. Res pa je, da če imamo na glavi veliko las, nam bo vseeno vroče. Tu je ena izmed rešitev ta, da si jih enostavno pobrijemo. Ne vemo, kako se vam dopade ta ideja …

Prehrana
Hidracija na kolesu je nujna! Če se na poti ne bomo ustavljali in polnili bidonov z vodo, poskrbimo, da bomo bili z njo dobro založeni. Občutek hlajenja, ki nam ga daje veter je varljiv, saj se veliko potimo in izgubimo več tekočine, kot si mislimo. Med vožnjo pijemo po pameti – ne čakamo do točke, ko smo že popolnoma dehidrirani, saj nam to lahko pobere veliko moči. Preden pride tekočina v sistem, največkrat že »počepnemo«, povratek v dobro stanje pa traja nekoliko dlje. Ravno tako se s tekočino ne zalivamo, da nam ni slabo.

Z izgubo tekočine v telesu se med vožnjo od nas poslavljajo tudi mineralne snovi in elektroliti. Zato imejmo pri sebi vedno tudi tablete z elektroliti in, če je treba, ogljikovimi hidrati. Kadar je vroče smo sicer manj ješči, a vendar naše telo med vožnjo izkorišča ogljikove hidrate. Ni slabo pomisliti na to, da s seboj vzamemo kakšen gel, če se na poti ne nameravamo ustaviti in kaj prigrizniti. Poleti smo osebno na večji vročini manj naklonjeni energijskim ploščicam, saj jih nosimo v zadnjem žepu, ki je neposredno izpostavljene soncu. Ko jih odvijemo, so njavečkrat že delno stopljene, zato so lepljivi prsti neizogibna posledica.

Ura vožnje
Če nismo časovno vezani na poseben kolesarski dogodek, sami odločamo, kdaj gremo na vožnjo. Kot smo rekli, so zgodnje jutranje ure nadvse prijazne in z vožnjo lahko zaključimo še preden prične naraščati temperatura.

Trasa
Če le lahko, si izberemo takšno traso, ki vodi skozi veliko senčnih predelov, morda ob potoku ali reki, kjer voda oddaja svojo svežino. Izogibamo se dolgih in zahtevnejših klancev, saj se takrat zaradi počasnejšega tempa vožnje zagotovo ne bomo hladili.

Chipollini style
Sicer to ni pogosta izbira, smo pa že nekajkrat tudi sami naleteli nanjo. Cipollini je bivši pro kolesar, ki je na zelo zanimive načine opozarjal nase. Poleg tega, da je bil odličen sprinter, je bil tudi utelešen šminker zakaterega pravila največkrat niso imela nobene veljave. Že takrat se je zavedal svojega telesa, ki ga rad pokaže še danes. Upravičeno. Da ne bi kazil svoje italijanske lepote, se je izogibal sledem robov kolikor se je dalo in na kakršen koli način se je dalo. Da je negoval svojo čokoladno polt, se je večkrat vozil brez majice in s spuščenimi naramnicami.
Ker imamo kolesarji povečini ravno tako grajeno telo kot Cipollini ter na voljo skupino mazilcev, ki skrbijo, da smo skozi vožnjo neprestano zaščiteni pred soncem, se tega načina vožnje in ohlajanja »pogosto« poslužujemo. Razen, kadar se ne.