Kdaj je čas za menjavo plaščev?

Če redno kolesarite, je obraba plaščev neizogibna. Ni pa to nujno. Morda se spravite na kolo le nekajkrat na sezono in še takrat naletite na črepinje razbite steklenice, ki vam suvereno prerežejo plač. Zato je treba plašče vsako leto dati na seznam »potrošne robe« in jih vkalkulirati med stalne stroške vzdrževanja kolesa. Vsekakor morate plašče redno pregledovati in jih zamenjati, ko je treba.

Ko začnete resno nabirati kilometre vas lahko osupne, kako hitro se plašči lahko obrabijo in niso več za nobeno rabo. Seveda pa je veliko odvisno od kakovosti kupljenega plašča. Razumljivo je, da če delate veliko kilometrov, ne boste posegli po nekem cenenem, ki ima poleg slabega materiala še slab oprijem na cesto. No, saj s kilometri se vsega naučimo.

Predlagamo, da si plašče kupujete v specializirani kolesarski trgovini, kjer se zaposleni tudi sami aktivno ukvarjajo s kolesarstvom. Tako je več verjetnosti, da vedo o čem govorijo, bolj poznajo proizvode in lahko z vami delijo tudi svoje izkušnje. Boste zaradi tega ob več denarja? Zagotovo! Bo vredno? Bo. Obenem se pozanimajte, če bi vam bil trgovec pripravljen vzeti stare in neuporabne plašče, sicer jih imejte pri sebi dokler ne boste imeli kosovnega odvoza, kajti tja tudi sodijo.

Kdaj je čas za menjavo?

Obrabljena tekalna plast
Lahko jo je prepoznati, ne glede na to, na kateri vrsti kolesa so plašči nameščeni. Ko opazite, da del tekalne plasti manjka, je skrajni čas za menjavo.

Obraba profila
Cestna kolesa imajo manj izrazit profil, vendar je kljub temu lahko ločiti plašč s profilom od plašča brez profila. Gladka površina plašča je najbolj vidna po sredini. Če vozite na trenažerju, pospešite obrabo plaščev. Skrajno obrabo predstavlja plašč, na katerem so vidne najlonske niti in vlakna.

Ko je profil plašča obrabljen, pogosteje prihaja do krpanja (»flikanja«) ali menjave zračnice, težje držite hitrost, speljevanje ovinkov postane nepredvidljivo. Ko opazite, da se vaše kolo med vožnjo nenavadno obnaša in vpliva na njeno kakovost, pomislite tudi na plašče.

Razpokana guma
Če vaše kolo dolgo časa stoji in ga res ne vozite več let (npr. pet ali več), bo guma spremenila svojo strukturo. Navadno postane bolj »krhka«, včasih deluje tudi »plastično«. Razpoke so dobro vidne na robovih plašča.

Neprestani defekti – prazna zračnica
Dober pokazatelj težave s plaščem je lahko tudi neprestano praznjenje zračnice. Preverite, če je plašč oguljen ali razpokan ali pa je le napačno ali slabo nameščen.

Ureznine in luknjice
Robovi cest so polni kamenčkov, črepinj in drugega drobnega materiala, ki ga nanesejo dež in avtomobili. Četudi vam zračnica med vožnjo ne izpusti, je plašč kljub temu poln majhnih ureznin in luknjic. Vsake toliko preverite, ali je spodnja površina plašča še cela. Če je vaša zračnica napolnjena na ca. 7 barih, se dobro pritisne ob plašč in verjetnost za defekt je veliko večja. Enako velja, če se raztrganina nahaja na robovih plašča.

Na veliko plaščih se nahajajo indikatorji obrabe v obliki nekakšnega utora ali majne jamice na površini oziroma profilu.

Mehurji in druge deformacije
Ti se pogosteje pojavijo v skrajnih vremenskih razmerah ali daljši izpostavljenosti določeni temperaturi, najpogosteje zelo visoki. Plašči se lahko stopijo, na določenih mestih se lahko pojavijo mehurji ali druge nepravilnosti. Tudi v tem primeru je čas za menjavo plašča.