Klasične napake kolesarjev začetnikov – I

Kolesarstvo postaja vse bolj popularen šport in vsi smo bili nekoč začetniki, ki smo se soočali z nemalo težavami – od opreme do vožnje. Danes se nam začetniške težave, t.i.”rookie errors” zdijo smešne, takrat nas je vse skupaj nemalokrat spravilo ob pamet s p(re)ogostim vprašanjem: “Kaj mi je tega treba?” Nekateri so oz. smo imeli srečo in nas je v svet kolesarstva popeljala že izkušena oseba, tako da nismo izgubljali veliko časa pri učenju na napakah, nekateri pa so v začetkih sami.

Za vas smo pobrskali po spominu in se spomnili večjih napak, ki smo jih počeli.

1. Izbor in nakup neprimernega kolesa

V začetku si le redko kdo kupi specialko višjega cenovnega in kakovostnega razreda, saj ni prepričan, kako zelo mu bo kolesarstvo všeč in se nakupa kolesa loti preudarno. Pametna odločitev! Pa vendar je pogosto prvi nakup kolesa zgrešen, saj nemalo kdo izbere neprimerno velikost, kar se močno pozna pri poziciji telesa med vožnjo. Nekateri se lotijo cestnega kolesarstva s treking ali MTB biciklom, na kar lahko rečemo le … neee.
Če nameravate kupiti kolo v trgovini, izberite specializirano kolesarsko trgovino, o svoji nameri kolesarstva informirajte prodajalca, da bo vedel, kaj vam ponuditi, navedite morebitne omejitve in kupite sebi primerno in kakovostno “mašino”.

2. Napačna nastavitev sedeža

Zares udobnega sedeža, kjer se boste počutili kot na fotelju, na specialki ni, to je dejstvo. Vse, kar lahko storite je, da izberete takšnega, ki vam bo anatomsko ustrezal in bo v primerni višini. Kajti, če boste imeli sedež prenizko, bo vožnja neudobna in neučinkovita. Če bo sedež previsoko, se boste med vožnjo zibali, se izpostavili poškodbam tetiv in sklepov, obenem pa boste tudi manj stabilni. Pomembno je tudi, da sedež ni preveč naprej ali nazaj. Nastavitev sedeža naj bo takšna, da je koleno ob iztegnjeni nogi pod kotom 25-35 stopinj. Toplo priporočamo, da vam nastavitev sedeža uredi strokovnjak.

3. Ne uporaba prestav

Na desetine jih je na cesti, ki uporno pritiskajo na gonilko in le stežka vrtijo tisti cirkular med stopali. Prestave na kolesu niso modna muha ali dekoracija, temveč odrešilno orodje, ki definitivno pripomore h kvaliteti vožnje in razbremenitvi telesa. Pomembno je, da vrtite v enakomernem ritmu, ki vam odgovarja – ne v prazno in ne na vso moč, kjer vseeno ne dosežete nobene hitrosti. Najdite svojo kadenco in ji sledite s prestavljanjem obremenitve.

4. Izbor kolesa z neprimernim prestavnim razmerjem

Tako kot velja pri izbiri velikosti kolesa, velja tudi pri izbiri prestavnega razmerja – kupite sebi primerno. Če nimate namena resno tekmovati, izberite kompakt ali triplo, ki imata, v primerjavi s klasiko, prijaznejše prestavno razmerje. Torej, izognite se razmerju sprednjih zobnikov 53-39 in raje za začetek izberite 50-34. Vendar to ni vse. Imamo še zadnje zobnike. Razmerje 11-23 zobnikov je primerno za zmogljive ter za vožnje na tekmah in po ravnini. Predlagamo 11 redno skupino, z razmerjem 11-28, 30 ali 32. Ta vam bo precej olajšala vožnjo navkreber.

5. Servis kolesa

Če ste kupili kolo v trgovini, ne oklevajte s servisom, ki vam pripada po določenih prevoženih kilometrih. Serviserji vam bodo pregledali zavore, prestave, obroče in ostale vitalne dele. Zakaj ne, če vam pripada?