Konopljino mleko za povrnitev mineralov in vitaminov

S 140 kalorijami, 5 grami maščobe in 3 grami beljakovin na skodelico predstavlja konopljino mleko alternativo kravjemu, predvsem če ne uživate mlečnih izdelkov, imate alergije ali druge zdravstvene težave ob uživanju živalskega mleka.

Izvirno konopljino mleko, ki je pripravljeno iz v vodi namočenega in zmletega semena konoplje vsebuje zdravju prijazne nenasičene maščobe, med katerimi so tudi esencialne omega-3 in omega-6 maščobne kisline (v optimalnem razmerju), ne vsebuje holesterola, soje in glutena, je lahko prebavljivo, bogato z vitamini in minerali ter beljakovinami. Poleg tega konopljino mleko krepi imunski sistem, poskrbi za kožo in nohte, skrbi za zdravje srca in povečuje mentalne sposobnosti.

Konopljino mleko se počasi uveljavlja šele zadnja leta, saj pri ljudeh vzbuja veliko pomislekov v zvezi z vsebnostjo THC (tetrahidrokanabinol), ki ga vsebuje marihuana. Čeprav bi si verjetno kdo celo zaželel nekaj te vsebnosti, je v konopljinem mleku ne bo našel.

Kaj vsebuje lonček konopljinega mleka?

> 900 mg omega-3 maščobnih kislin > vitamin A
> 2800 mg omega-6 maščobnih kislin > vitamin B2 (riboflavin)
> vseh 10 esencialnih aminokislin > vitamin B12 (kobalamin)
> 4 grame prebavljivih beljakovin > folna kislina
> 46 % PDO* kalcija > vitamin D
> 0 % holesterola > vitamin E
> kalij > železo
> fosfor > cink
> magnezij > …

* priporočen dnevni odmerek

Kalcij in fosfor: pomembna za kosti in zobe. Skodelica konopljinega mleka naj bi vsebovala med 20 in 30 % PDO po fosforju pri odraslih.

Vitamin B in D: konopljino mleko je bogato z vitamini B – riboflavinom in tiaminom, ki pomagata hrano predelati v energijo, ter vitaminom B12 (kobalamin), ki spodbuja nastanek rdečih krvničk. Vitamin D v telesu spodbuja absorpcijo kalcija.

Magnezij za mišice in kosti: magnezij je mineral, ki podpira normalno delovanje mišic in živčevja. Med drugim ta mineral pripomore k uravnavanju glukoze v krvi in krvnega pritiska.

Sladkor in maščobe: nesladkano konopljino mleko vsebuje sladkorja malo nasičenih maščob, le približno 0,5-1 g na porcijo.


Za pripravo konopljinega mleka potrebujemo:

  • 1 skodelica oluščenih ekoloških konopljinih semen
  • 5-6 skodelic vode
  • 3-4 datlji ali drugo naravno sladilo (po želji)

Čas priprave: 10 minut.

Čez noč v vodi namočimo skodelico neoluščenih konopljinih semen. Zjutraj jih speremo in z ostalimi sestavinami damo v mešalnik ter mešamo go gladkega. Po želji med mešanjem dodamo datlje ali drugo izbrano sladilo, lahko tudi ščep soli. Če želite  dati mleku aromo, lahko dodate še ščep vanilje v prahu ali morda cimet.

Gladko zmes precedimo skozi cedilo ali gazo in vlijemo v steklenico. V hladilniku ga hranimo do 3 dni.