Lahko omega-3 izboljšajo zmogljivost?

Da so omega-3 maščobne kisline dobre, ni treba posebej poudarjati. Imajo veliko “dobrih” maščob, pomagajo pri protivnetnih procesih …, zato raziskavam o njihovih dobrih učinkih na zdravje ni konec, jih je pa malo v povezavi vpliva na zmogljivost pri športnikih.

Kolesarstvo vpliva na srce, pljuča, sklepe, zato so strokovnjaki ugotavljali, ali omega-3 vplivajo na hitrost in moč kolesarja ter kako vplivajo na regeneracijo telesa. Ugotovili so, da:

⇒ Vplivajo na zvišanje ravni dušikovega oksida v krvi in na ​​večji vnos kisika, kar pomeni, da so športniki bolje prenašali kisik v mišice za uporabo med vadbo in posledično izboljšali učinkovitost.
⇒ Pomagajo pri zmanjšanju bolečin v mišicah.
⇒ Preprečujejo izgubo mišic.
⇒ Pomagajo pri zmanjšanju vnetnih markerjev pri osebah z astmo.

Z vnosom omega-3 v telo pridobimo precej koristi za zdravje. Te dobre maščobne kisline se nahajajo v ribah, orehih, chia in lanenih semenih, školjkah … Dnevni priporočeni odmerek za odraslo zdravo osebo je 500 mg. Ker takšen vnos težko naredimo s hrano, strokovnjaki priporočajo vnos s (preverjenim) prehranskim dodatkom.


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25176010, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29985775, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28871832, https://www.fasebj.org/doi/10.1096/fj.201801857RRR, https://www.atsjournals.org/doi/full/10.1164/rccm.200303-373OC, http://www.nsf.org/