Mandljevo mleko

Mandlji so polni vitaminov, mineralov, beljakovin in vlaknin, zato so našemu zdravju koristni in dobrodošli. Približno 20 gramov mandljev vsebuje osmino dnevne potrebe po beljakovinah.

Koristne lastnosti mandljev najdemo v prastarih zapisih, nove razsikave pa jih le potrjujejo. Med drugim so študije pokazale, da naj bi mandlji zniževali holesterol ter zmanjšali tveganje za nastanek raka in bolezni srca.

Bogastvo mandljev
Študija, ki jo je objavila ADA (American Dietetic Association) je dognala, da uživanje mandljev poveča delež vitamina E v telesu. Slednji je močan antioksidant, ki varuje celice pred poškodbami ter znižuje holesterol. Poleg tega je študija pokazala, da mandlji vplivajo na zaviranje raka na črevesju, znižujejo tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni, zvišujejo vsebnost antioksidantov, izboljšujejo pretok krvi in znižujejo visok krvni tlak.

Mandlji poleg vitamina E vsebujejo baker, magnezij, beljakovine, nenasičene maščobne kisline, vlaknine, fitosterole, vitamine, minerale in antioksidante.

Skodelica (143 g) surovih mandljev vsebuje:

> 6,3 g vode > 828 kcal
> 30,2 g beljakovin > 71,4 g maščob
> 17,9 g vlaknin > 30,8 g ogljikovih hidratov
> 6,0 g sladkorjev > 0 g holesterola
> 385 mg kalcija > 5,3 mg železa
> 386 mg magnezija > 688 mg fosforja
> 1.05 mg kalija > 1 mg natrija
> 4,5 mg cinka > 0 g vitamina C
> 0,29 mg vitamina B1 (tiamin) > 1,63 mg vitamina B2 (riboflavin)
> 5,17 mg vitamina B3 (niacin) > 0,20 mg vitamina B6
> 63 μg folatov > 0 μg vitamina B12
> 0 μg vitamina A > 36,7 mg vitamina E

Mandljevo mleko je priporočljivo za vse, ki ne uživajo produktov živalskega izvora ali imajo alergije.

Za pripravo domačega mandljevega mleka potrebujemo:
  • 220 g (1 skodelica) mandljev
  • 660 ml (3 skodelice) tople prekuhane vode

Po okusu

  • sladilo (npr. 1-2 datlja ipd.)
  • ščepec soli
  • vanilija v prahu, cimet
Priprava
  1. Mandlje namočimo čez noč. Odlijemo vodo in mandlje dobro speremo, nato jih damo v mešalnik in čez prilijemo svežo, prekuhano vodo. Vse skupaj pol zmešamo v mešalniku. Po okusu lahko dodamo še vanilijo, iin/ali cimet, sol in izbrano sladilo. Vse še enkrat zmešamo.
  2. Precedimo skozi gazo ali vrečko za pranje občutljivega perila.
  3. Hranite na hladnem in porabite v 3 dneh.

Mleko je zaradi vsebnosti mineralov in vitaminov odlična baza za pripravo proteinskih napitkov.