Napake, ki jih delajo kolesarji pri treningih

Marsikateri amaterski kolesar si želi dobrih rezultatov. V bistvu si zagotovo želi vsakdo blesteti na biciklu. Zakaj pa ne? Le kdo ne bi na pasjem klancu z lahkoto stresel kup kolesarjev svoje generacije, pa še par mlajših komadov? In to na slab kolesarski dan!

Večina amaterskih, rekreativnih kolesarjev s ciljem trenira sama. Le redki se odločijo za strokovno vodenje, kar ni slabo, je pa tudi ne malo denarja. Mi ga toplo priporočamo.

Treningi zahtevajo red, disciplino ter pravi(len) pristop. To, da ga boste biksali je neizogibno, pomembno je le, da si ne naredite večje škode, zaradi katere boste imeli dolgoročne težave. Napako ali dve se še nekako spregleda, serija neumnosti pa nikakor ne pride v poštev. Poleg tega, da cilja ne boste dosegli, si boste naprtili nemalo težav – regeneracija telesa bo slaba in namesto da bi napredovali, boste vse šibkejši. Zaradi pomanjkanja zmogljivosti in dobrega počutja boste moč kompenzirali z obremenjevanjem sklepov, hrbta, ligamentov in še čim.

Napake, ki jih vsako leto nemočno opazujemo

Trening le na sezono
Lenobno in rahlo porejeno telo po koncu zime, ob prvem primernem vremenu, zabrisati na telo in gnati po hribčkih in dolincah, ni v redu.
Verjetno ne bi bilo slabo, če bi telo trenirali skozi vse leto, ne le na sezono. Smiselno je kombinirati aerobne in anaerobne vaje, da vzdržujete moč in zmogljivost. Vsaj trikrat na teden skočite na spinning ali v fitnes, kjer lahko izbirate med veliko napravami, ki bodo odlično poskrbele za vaše telo.

Neprilagojenost tipu vožnje
Če greste na zmogljivostno vožnjo, potem vozite po svoji največji zmogljivosti. Ne ustrašite se vožnje v rdeči coni. Nikar se ne oklepajte komfort cone in srčnega utripa v »zelenem«. Anaerobne vožnje niso turizem, zato pritisnite in na koncu ne pozabite na razpeljavo. Ravno tako velja pri regeneracijski in aerobni vožnji. Tu vztrajajte pri ritmu, ki vas ne bo spravljal v agoniijo in metal v »rdeče«. Če je vožnja na moč, je na moč, če je regeneracijska, je regeneracijska!

Več truda na treningu kot na maratonu
Veliko kolesarjev se na treningih izkaže veliko bolje kot na maratonih. Najpogosteje zato, ker se na treningih tako iztrošijo, da se do maratona telo zaradi utrujenosti sploh še ne »postavi«. Na treningih raje privarčujte nekaj energije za izziv, počivajte, jejte pametno in s telesom pa ne bodite mačehovski.

Prilagajajte trening svojemu cilju
Če boste večino časa vozili klance, nekako ni smiselno, da trenirate hitrost in obratno. Trening prilagodite svojemu cilju.

Vključite tudi lahkotne vožnje
Lahkotne turistične vožnje so dobrodošle, čeprav se jih lep delež kolesarjev izogiba, saj se zdijo brezzvezne in ne dajejo občutka napredka. Pa ni ravno tako. Takšne vožnje pomagajo pri regeneraciji in razvoju aerobnega sistema, ki ga za napredek še kako potrebujete.

Primerjanje z boljšimi hromi
Vedite, da nikoli ne boste najboljši, ker se vedno nekdo najde, ki je boljši. Pa kaj! Bodite najboljši zase. Če boste lovili nabrušene kolesarske kolege in se »ubijali« na biciklu, se lahko poslovite od rezultata, ki bi sicer lahko bil odličen uspeh za vas. Naprtili si boste kup težav in fizioterapij po nepotrebnem.

Na vsak dan treninga je dan počitka
Težko si to dopovemo, ko smo naviti in motivirani. Dopustiti je treba, da si telo in tkiva odpočijejo. Če res ne morete zdržati, potem pojdite na vožnjo, kjer boste lahkotno vrteli gonilko in ob lahnem toplem pišu vetra uživali pogled na okolico, ki vas obdaja. in glejte, da vožnja ne preide v dirko!

Napačna prehrana
Namesto da vase stresate hoboke kemičnih pripravkov, ki nadomeščajo beljakovine, razmislite raje o tem, da raje posežete po realni hrani in manj po nadomestkih in dopolnilih. Telo lahko s primernimi živili bogato oskrbite z beljakovinami, minerali in vitamini.


Preberite si tudi: