Napake, ki se jim je dobro izogniti pri vožnji v klanec

Vožnja v klanec je že sama po sebi dovolj zahtevna, zato si je nikar ne otežujte po nepotrebnem. Ni nujno, da se boste strinjali z nami, a zagotovo si boste z upoštevanjem naslednjih nasvetov vožnjo na klanec olajšali.

Vožnja v rdečo
Ne glede na to, kako dolg je klanec, boste najbolj učinkovito in udobno vozili, če se boste držali umirjenega ritma vožnje. Izogibajte se divjemu skoku na klanec že na začetku, saj vam bo pobralo vso sapo, razliko klanca pa boste odpeljali v precej klavrnem stanju.

Prenizka obremenitev
Vožnja v klanec na manjši obremenitvi je dobrodošla, a nikar ne pretiravajte. Če boste vozili v previsoki kadenci boste ne le videti nerodno, temveč tudi neučinkoviti. Divje vrtenje pedal vam bo pobralo več energije, vi pa se boste utrudili po nepotrebnem.

Previsoka obremenitev
Druga skrajnost vrtenja pedal pri vožnji v klanec so preveliki prenosi. V več pogledih je v tem primeru nizka kadenca precej slabša izbira od visoke. Poleg tega, da si lahko si poškodujete kolenski sklep in še kakšno vez, ste mehanično neučinkoviti, obenem pa obstaja tudi verjetnost, da se boste prekucnili s kolesa.

Prepozna menjava prestav
Zelo pomembno je, da obvladate menjavo prestav ob pravem času. Odločitev za menjavo prestav, ko ste že v strmejšem delu klanca in komaj vrtite pedala, zna biti pogosto prepozna. Takrat ne boste deležni olajšanja, temveč predvsem škrtanja verige, ki se lahko zagozdi med zobnike. Zato prestave raje znižajte pred prihodom na večji naklon in si takoj olajšajte vožnjo. Brez skrbi, ne boste dolgo vrteli “v prazno”. Ravno tako se na klancu izogibajte menjavi z velikega zobnika na manjšega (kadar na kolo pritiskate z večjo silo), saj izzivate možnost, da se vam sname veriga.

Ne vozite stoje
Vožnja stoje v določeni sekciji klanca lahko olajša vožnjo, da pa bi cel klanec odpeljali stoje in z rokami na vrhu krmila, pa ne pride v poštev. Na kolesu ste stoje manj stabilni, vaša kontrola kolesa je veliko slabša.

Hranjenje
Izogibajte se temu, da bi jedli na klancih, saj si na ta način močno otežujete dihanje ter si povečate možnost, da bi vam hrana prišla v sapnik ali vas celo spravila v bruhanje.