Napake pri pranju kolesarskih oblačil

Če jih niste izkusili sami, ste jih pa že slišali … od tega, da priporočil za pranje ni treba prebrati, sušenja v sušilcu, pa do uporabe mehčalca ali pa pranja na vsakih 10 voženj … Uf!

Verjamemo, da se je nekaterim po naporni vožnji res odveč ukvarjati še s pranjem prepotenega dresa in opreme. To se lahko oprosti enkrat ali dvakrat, če je pa to stalna praksa, se na dolgi rok ne obeta nič dobrega.

Znoj in umazanija bosta načela vašo opremo in oblačila, še posebej tista iz high-performance sintetičnih materialov. Ker niso poceni, se jih splača vzdrževati. Da se slečete, jih vržete v pralni stroj, dodate prašek in stroj prižgete vzame nekje … 2 minuti?

Kaj priporočamo?

1Upoštevanje navodil za vzdrževanje. Večino športne opreme lahko operete na 30-40 °C, s tekočim praškom za perilo, brez uporabe mehčalca, belila, sušilnika in likalnika.
Če ste v dvomih glede temperature pranja, se raje odločite za nižjo (lahko tudi samo 20 °C). Visoko zmogljive tkanine niso naklonjene visokim temperaturam, saj se lahko oslabijo najlonska ali lateksna vlakna.
Kolesarske hlače peremo in sušimo navadno s šivom navzven. Ampak, vseeno raje prej preberite navodila za vzdrževanje!

2Ne čakajte s pranjem. Če boste prepotena in umazana oblačila le odložili v koš, boste razbohotili mikroorganizme, ki se hranijo z vlago iz znoja, ti pa bodo poskrbeli, da se bo vonj sčasoma uspešno “mariniral” v tkanino. Neprijetnega vonja za nič na svetu ne boste več spravili ven.
Če vam res ni do pranja takoj, potem oblačila vsaj obesite, da se posušijo. Tako boste preprečili razvoj bakterij, ki skrbijo za to, da se vaša oblačila ob neprimernem vzdrževanju usmradijo.

3Ne uporabljajte mehčalca. Če niste upoštevali točke 2, vam tudi mehčalec več ne more pomagati. Če pa bi že vam, bi uničili oblačila. Mehčalec poškoduje prožnost in zaščito vlaken,  ki omogočajo dihanje in prepustnost. Mehčalec na tkanini pusti plast, ki zamaši material, pri čemer zadržuje smrad. Nekateri namesto mehčalca priporočajo uporabo vinskega kisa. mi smo pri tem rahlo zadržani. Konec koncev gre za kislino in vprašanje je, kako se izkaže na dolgi rok. Med drugim pa je vprašljiva tudi merica. Kaj hitro je lahko tudi jušna žlica preveč in že dobimo vonj po sveže pripravljeni solati.

4Izberite prašek za športna oblačila. Danes so na voljo tekoči praški, ki so zasnovani posebej za športna oblačila. Izbira slednjih bo poskrbela za preprečevanje neprijetnih vonjav oblačil in dobro spiranje umazanije (znoj, prah, olje …). Če ste se zgolj prepotili, se lahko uporabi praška pri pranju nekje 30-40 °C izognete, ali pa dodate le merico sode bikarbone.

5Sušite na prostem. Nikar ne uporabljajte sušilnika, saj visoka temperatura uniči sintetična vlakna, lahko pa vam dres tudi skrči. Izkazalo se je, da tudi zadrge in žepi slabše prenašajo sušenje v sušilniku. Med drugim toplota pomaga pri razvoju bakterij, ki skrbijo za smrad v tkaninah. Po pranju jih na oblačilih vedno preživi še kakšna dobra kolonija, zato jih ni za izpostavljati preveliki toploti.
Oblačila sušite na prostem, s čimer jim boste podaljšali uporabnost in življenjsko dobo. Če imate res krizo, potem oblačila obesite in v prostor namestite ventilator ali drugo telo, ki bo pihalo hladnejši (!) zrak.

Če ste pozabili …

Dresi RiDE, ki jih za nas dela Žolna šport, se lahko perejo na max. 40 °C. Najboljša izkušnja za dobro pranje je uporaba tekočega praška za športna oblačila in sušenje na prostem. Sušenje v sušilnem stroju, uporaba mehčalca in likanje bodo poškodovali in usmradili dres. Lahko vam garantiramo kakovost, za posledice slabega vzdrževanja pa ne moremo odgovarjati.