Od bolečine v zapestju do prstov na roki

Kako rešiti pogoste težave rok, ki se pojavijo s kolesarjenjem?

Zapomnite si: bolečina ni del kolesarjenja. Lahko so odrevenelost, mravljinčenje, občasno zbadanje, padec, bolečina kot sama pa ne. Ne v rokah, ne v nogah, ne v glavi, niti ne zadaj. Če med vožnjo čutite kakršnokoli nelagodje, ki se sčasoma razvoje v bolečino, imate problem.

Greg Robidoux, fizioterapevt in bike-fitter iz Massachusettsa podaja nekaj nasvetov za udobnejšo vožnjo:

Primerna namestitev – če položaj kolesarja na kolesu ni ustrezen ali pa celo velikost kolesa ni primerna kolesarju, se kaj hitro lahko pokažejo težave, najpogosteje v zapestju, ramenskem obroču, hrbtenici, kolenih. Rešitve so lahko izjemno preproste, kot na primer menjava ali premik sedeža, dvig ali spust krmila, menjava traku na krmilu, menjava nosilca (fajfe) krmila itd.

Položaj prestavnih ročic in zavornih ročic – redko, a se zgodi, da prestavne in/ali zavorne ročice rahlo zdrsnejo in zaradi tega spremenijo položaj. Vožnjo s kolesom le spremlja veliko tresljajev in lahko se pripeti, da »popustijo«. Tako se spremeni kót položaja vašega zapestja na krmilu in z njim tudi vaša drža telesa. Zapestje naj bi bilo v času vožnje in med zaviranjem poravnano z laktom. Če opazite, da pri vas to ne velja, preverite položaj ročic.

Primeren trak – dober oprijem in udobje roke na krmilu podpirata kolesarja med vožnjo. Trakovi za krmilo so različni, zato je pomembno, da pri sebi prepoznate, kakšne vrste kolesar ste in temu primerno izberete trak.

Premikajte se – dolge statične vožnje spremlja tudi nekaj nelagodja, zato si je pametno med vožnjo malce pretegniti ude in sklepe, kjer in kakor se le da. Med vožnjo se premikajte po kolesu, vstanite, vsake toliko se pretegnite, razmigajte zapestja, prste. Tako boste še malo izboljšali krvni obtok in preprečili (ali zmanjšali) odrevenelost.

Prilagodite svoje okolje – včasih lahko bolečina v zapestju izhaja iz delovnega okolja. Če ste pisarniški molj, potem le pazite na ergonomičnost (višina sedeža ali mize, položaj roke na tipkovnici in miški), ki pomaga odpraviti napetost, ki povzroča vnetje. Vnetje karpalnega tunela je sila neprijetno in omejuje delovanje okoliških tkiv. Na kolesu si takšne poškodbe ne boste popravili, kvečjemu poslabšali.

Strokovna pomoč – če vaša bolečina v zapestjih kljub določenim ukrepom ni izzvenela, morate poiskati pomoč. Če vas stisne v prvih 6 kilometrih vožnje, potem imate resno težavo.