Savna ima enak učinek kot zmerna vadba

Študija, ki jo je objavila reviji Complementary Therapies in Medicine, je razkrila, da 25-minut savne koristi srcu na podoben način, kot zmerno intenzivna vadba.
Vendar pa pri tem ne smemo misliti, da prinaša enake koristi kot vadba, pri kateri telo intenzivno dela.

Udeležencem študije so merili krvni tlak in srčni utrip med savnanjem in 30 minut kasneje. Drug dan so udeleženci opravili še submaksimalni test vadbe na cikličnem ergometru. Vadbena obremenitev se je začela pri 50 vatih, pri čemer se je vsako minuto povečala za 10 vatov do največ 100 vatov. Raziskovalci so odkrili, da je 25 minut savne pokazala podobne učinke na telo kot jih ima kratka vadba na stacionarnem kolesu.

Izpostavljenost vročini v savni je povzročila postopno zvišanje sistoličnega in diastoličnega krvnega tlaka ter povišan srčni utrip. Vse se je sicer po končanem savnanju umirilo in zmanjšalo. Enake rezultate so strokovnjaki opazili pri fizični obremenitvi 60 do 100 vatov na vadbenem kolesu. Občutki in učinki po savni naj bi bili po rezultatih tako enaki kot po zmerni fizični vadbi.

Lahko s savnanjem shujšamo?

Žal ne. Po njej se sicer počutimo lažje, a kilogrami bodo ostajajo. Bomo pa izgubili veliko tekočine, zato jo moramo nadomestiti.