Trening za eksplozivnost in moč pri vožnji v stoje

Med daljšo vožnjo se moramo vsake toliko dvigniti, da si pretegnemo in razgibamo zadnjico, noge in hrbet. S tem, ko poskrbimo za boljši krvni obtok in damo zadnjici 5 minut odmora, pa naredimo še nekaj več.

Pri vožnji v stoje se teža telesa prenese naprej, čez pedala, kar nam daje večjo moč (sploh pri vožnji v klanec), pripomore k ohranjanju višjega ritma in nasplošno pridobimo več moči, ki jo vložimo v obrat.

Kadar se nam kadenca v sedečem položaju med vožnjo občutno zmanjša in pedala bolj meljemo kot vrtite, takrat raje vstanimo in odpeljimo kos poti v stoje.
Vožnja v stoje nekaterim dela preglavice, saj od kolesarja zahteva več stabilnosti na kolesu, aktivira zgornji del telesa in obremeni kvadriceps (štiriglavo stegensko mišico) veliko bolj, kot pri vožnji sede.

Če želite kar najboljše rezultate, je smiselno kombinirati vožnjo v sede in stoje.

SPRINT V STOJE

Obremenitev dvignite v višjo prestavo. Sprva bodo obrati precej težki. Ko po nekaj sekundah (npr. 5) ujamete ritem, vstanite in na vso moč vrtite pedala naslednjih 10 sekund – nič več kot toliko. Če lahko, v tem času povečujte obremenitev, da ves čas intervala tudi pospešujete. Nato počivajte 60 sekund. Naredite 2 seta s 4 ponovitvami (4 × 10 sekund). Med setoma naj bo 5 minut počitka.

IZMENJAVA POLOŽAJA: SEDE – STOJE

Za to kombinacijo je priporočljivo najti 10-minutni vzpon z naklonom, kjer lahko vrtite pedala tudi v sede, ne da bi se izčrpali.
Med vzponom se dvignite iz sedečega položaja in 15 sekund vozite stoje. Verjetno boste morali povečati obremenitev, da boste ohranili kadenco. Ko se boste usedli nazaj, si lahko obremenitev zmanjšate, a obdržite kadenco. Naredite  2 ponovitvi.