Ustrezna športna oprema pri teku in pohodništvu

Veliko kolesarjev svojih športnih podvigov ne dosega zgolj na kolesu, temveč se vzporedno sooča z izzivi, ki jih ponujajo tudi drugi športi. Pogosto se kolesarji odločijo oz. odločimo za tek, pohodništvo, plavanje in tem podobne športe, ki skrbijo za kondicijo, koordinacijo in moč ter omogočajo kombinacijo aerobne in anaerobne vadbe.

Veronika L. Dolenc skrbi za našo kondicijo v več pogledih. V tokratnem prispevku svetuje izbor športne opreme v primeru teka ali pohodništva.

Če se gibate v naravi, pazite na udobnost in varnost med izvajanjem športne aktivnosti. Prilagodite si opremo glede na zunanjo temperaturo in intezivnost vašega treninga. Med tekom imejte raje manj oblačil. Merilo naj vam bo mraz. Če vas rahlo zazebe, ko začnete teči, ste se ravno prav oblekli. Drugače je med hojo, kjer si odvečno obleko preprosto zavežete okoli pasu in vas ne ovira tako močno kot bi vas med tekom.

Nekaj nasvetov o športni opremi med treningom v naravi:

  1. Pazite na varnost. Ne tecite/hodite ob prometni cesti. Vozniki slabo vidijo, če so neugodne vremenske razmere. Napotite se v park, na gozdne poti ali neprometne ulice. Nosite svetlobno-odbojno oblačilo.
  2. V mrazu se oblecite po plasteh. Najprej (športni nedrček – za ženske) športno majico, ki je odporna na vlago, čez oblecite flis in/ali vetrovko, rokavice in kapo, če je mrzlo. Ko se ogrejete slecite posamezne kose.
  3. Izogibajte se bombažu. Poskusite oblačila iz materiala, ki oddaja vlago (pot) stran z vaše kože.
  4. V mrazu nosite rokavice in rutko, ki gre čez glavo in usta. Iz teh predelov izpareva največ toplote.
  5. Zaščitite oči. Nosite kapo s šiltom ali sončna očala. Če sneži, pa očala z lečami, ki so obarvana, da zaščitite oči pred bleščanjem snega.
  6. Zaščitite obraz. Na površino obraza, ki je nezaščiten, nanesite bolj mastno zaščitno kremo (z UV zaščito, če ste na soncu), da mraz preveč ne izsuši vaše kože.
  7. Primerno se obujte. Imejte več obutev za rekreacijo glede na teren in letni čas. Tudi dereze so priporočljive, če je površina spolzka.
  8. Ne pozabite na termo oz. dvojne nogavice. Do ozeblin rado pride prav na nožnih prstih, če niso primerno zaščiteni.
  9. Pohodne palice. Za večjo varnost in učinkovitejše gibanje pojdite na pohod s palicami. Če jih nimate, si najdite eno/dve palici na poti (če ste v gozdu). Obvarovale vas bodo pri hoji navzdol in na spolzkih površinah, ker boste z njimi lažje lovili ravnotežje. Gibanje bo bolj učinkovito, ker boste aktivirali še roke.