V sezoni 2017 na cesti ponovno z Mio navigacijo

RiDE tudi letos vozimo z Mio Cyclo 105HC in 505HC.

Naš klub je z blagovno znamko Mio nekako povezan že leta. Sprva nam je Mio navigacija dobro služila v avtu, kasneje pa smo se odločili za test naše prve, do takrat manj znane kolesarske navigacije Mio Cyclo 105HC.

V tistem času se je zgodba Mio navigacij šele dobro razvijala, zato smo naleteli na kar nekaj ovir in bili prisiljeni v spoznavanje produkta v pravem pomenu besede (in uporabe). Še dobro, sicer bi bili danes “šlampasti” Mio uporabniki.

Kot potrošniki smo razvajeni, kot uporabniki pa zahtevni, zato smo se osredotočili na nekaj osnovnih stvari, ki jih na kolesarski poti potrebuje (moderen) uporabnik in ambiciozen kolesar.

RiDE test Mio Cyclo 105HC in Mio Cyclo 505HC

Mio Cyclo 105HC je ponudil neverjetno vzdržljivo baterijo, točne podatke za hitrost, NMV, srčni utrip in kadenco, možnosti poljubne nastavitve strani in dobro vidljivost ekrana. Priročni so različni pogledi ekrana, kjer si lahko poljubno nastavite parametre nad katerimi želite imeti med vožnjo nadzor (utrip, NMV, čas vožnje, povprečja, kadenca, hitrost itd.). Prednost naprave je tudi v tem, da ko se ustavite, se ustavi tudi snemanje in vaš izris opravljene poti je jasnejši.

Ker je aparat zelo preprost, mi pa razvajeni in željni več in predvsem novih testov, smo se odločili za naprednejši model Mio Cyclo 505HC. Lansko sezono smo z njim prevozili veliko km in ur, zato bi radi z vami delil nekaj informacij o naši izkušnji z napravo. Gola resnica je, da od naprave zahtevamo veliko podatkov in fleksibilnosti, zato testiramo vse kar se le da. Po nekaj vožnjah nam to navadno tudi uspe. Po prvem navdušenju uporabe nove kolesarske igrače se dejansko osredotočimo na tisto, kar pravzaprav dejansko pri vožnji uporabljamo ves čas. Prepričan sem, da kolikor je kupcev toliko je različnih uporabnikov. Jaz se bom v tem primeru držal le tistih nekaj stvari, ki so pustile vtis in brez njih na poti skoraj ne gre več.

Mio Cyclo 505HC ponuja veliko in še več kar potrebuje kolesar.

Velikost je pomembna. Na krmilu ne želimo imeti izrazite inštalacije in takšnega računalnika, da ga lahko ob vsaki luknji vrže iz nastavka. Ekran velikosti 7,62 cm in manjši rob model Cyclo 505HC naredita stabilen, na pogled pa je naprava moderna in nevsiljiva.

Ekran na dotik ima zmeren odziv. Lahko bi bil hitrejši. Vendar sem mnenja, da med samo vožnjo raje več pogledov na cesto kot v ekran. Priporočal bi, da si vse najljubše nastavitve pripravite pred vožnjo.

Senzorja za kadenco in hitrost. Enako kot pri vseh njihovih predhodnikih je sistem dobro preučen. Senzorja poganja ena baterija, ki ima zelo dolgo življenjsko dobo. Senzorja se nastavi na verižno oporo, enega izmed magnetov na napero obroča, drugega pa na gonilko.

ANT+tm povezava je res odlična. Predvsem ker ne moti signala v primeru množične prireditve.

Bluetooth povezava z android ali iOS napravo. Omogoča stalen dostop in vpogled na iPhone ali android napravo, ki jo imate v žepu kolesarskega dresa. Povezava omogoča sprejem dohodnih klicev in prikaz osebe, ki kliče, vpogled v SMS sporočila in izbiro najljubše glasbe. Sicer pa še vedno najprej varnost na cesti! Če nameravate klic sprejeti, se raje ustavite ob rob ceste in opravite telefonski pogovor. Če vam ni do pogovora, pa lahko telefonski klic zavrnete s preprostim klikom na gumb.
SMS sporočilo o lokaciji. Po predhodni shranitvi poljubne telefonske številke lahko preko navigacije po želji pošljete podatke o trenutni lokaciji. Zelo priročno predvsem, če se vam na poti kaj zalomi in potrebujete pomoč.

Strava segment. Lahko ga aktivirate po želji. Ko se približujete izbranemu segmentu in želite ujeti svoj KOM, se na ekranu najprej pokaže informacija o izbranem segmentu in/ali aktivira odštevanje časa. Ko potrdite in preidete v ”tekmovalno cono”, vam računalnik kaže vaš najboljši čas in trenutno dejansko stanje vožnje. Čas je obarvan rdeče, če ste počasnejši in zeleno, če ste hitrejši. Zelena vsekakor zelo motivira, da iz sebe stisnete več.

WiFi povezava. Ko zaključite vožnjo, naprava zaključi s snemanjem poti. S klikom na veliko ikono WiFi računalnik v nekaj sekundah poveže Cyclo 505 z vašim WiFi oddajnikom in pošlje podatke na MioShare spletni program, ki omogoča zelo preprost in temeljit pregled nad vašimi kolesarskimi vožnjami.

MioShare™. Spletni program, ki beleži vse vaše podatke voženj. Ko odprete svoj račun in nanj naložite prve vožnje, vam program omogoča pregled voženj po različnih parametrih: koledar (leto, mesec, dan), kalorije, število kilometrov ali celo vožnja s posnetimi podatki.

CycloAgent. Jaz mu pravim hitri pomočnik brez odpiranja spletnega brskalnika. Mio omogoča, da si naložite njihov CycloAgent program na vaš osebni računalnik. Odpre se malo okno in tukaj imate vse vaše osnovne podatke o svoji Cyclo navigaciji. Omogoča vam prenos podatkov neposredno na spletno mesto MioShare™, kjer naredite registracijo vaših Mio naprav in nastavljate sinhronizacijo z različnimi spletnimi app−i kot je na primer Strava. Predvsem pa je ta program najbolj namenjen posodobitvi vaše navigacije in prenosu podatkov za Mio navigacije, ki nimajo WiFi povezave. V tem primeru na primer MioCyclo 105HC povežete s USB kablom, CycloAgent zazna povezavo in avtomatsko prične s prenosom podatkov, ki jih lahko po končanem prenosu vidite na MioShare™ in Stravi (z upoštevanjem, da ste pred−nastavili  sinhronizacijo).

Meni. Preprost in z velikimi ikonami na ekranu. Brez večjih težav in zelo hitro lahko brskamo po meniju in nastavimo ali spreminjamo nastavitve. Kar izstopa je možnost nastavitve profilov za različne športne aktivnosti. Uporabniku so sicer omogočeni tudi različni pogledi ekrana med aktivnostjo. Osebno nisem pristaš gledanja v ekran z veliko podatki, meni pomembni so hitrost, kadenca in srčni utrip. Za tiste, ki želijo več, pa je izbor  tako velik, da je potrebno aktivirati več strani ekrana, kajti več kot osem ikon s povezavami na eno stran žal ne gre.
Za zahtevnejše Mio 505HC omogoča še nekaj več: povezava s power metrom in Di2 prestavnim sistemom, samostojna predloga izbere traso na podlagi izbranih parametrov, prikaz vaše lokacije ter vse bližnje kolesarske servise ali trgovine, program za višji nivo treniranja ter … meni v slovenskem jeziku.

Kaj pa slabosti?

Seveda so, tako kot pri vsaki napravi.

Mio 505HC
Baterija zdrži od 8-12ur neprestanega delovanja. Vse je odvisno od tega, kakšne funkcije so vključene v ozadju. V primeru, da načrtujete vsaj tri zaporedne krajše vožnje priporočam polnjenje naprave takoj po drugi vožnji. Lahko pozabite, a naj vas ne preseneti, če se vam naprava na pol poti tretje zaporedne vožnje izprazni in izključi. Tukaj vam lahko zagotovimo le slabo voljo. Med samim snemanjem je odzivnost aparata slabša. Sicer se da to nekoliko omiliti s prilagoditvijo nastavitve osvetljenosti ekrana, pa vendar … Navigacija omogoča prikaz kolesarske poti le do 200 kilometrov.

Pri Mio105HC se ekran zasuka, če stisneš dva gumba hkrati. Vprašanje je, katera dva, ker najpogosteje to narediš nehote. Zato ga težko s pritiskom istih dveh gumbov postaviš nazaj. Tako moraš pogled ekrana povrniti v nastavitvah. Če se ti kaj takega zgodi pred ali med vožnjo prinese obilo slabe volje. Sicer pa je sama naprava skoraj kvadratna in je ta funkcija odveč, saj horizontalni pogled ne ponudi kaj dosti boljšega pogleda na ekran. Gumbi so dokaj trdi na pritisk, zato sta prijem in nastavitev naprave zelo nerodna predvsem v zimskem času, ko nosimo cele rokavice.

Prednost Mio 105HC je, da ko se ustaviš dá snemanje na premor, pri Mio 505HC tega nismo našli. Žal samodejnega izklopa snemanja nima noben od omenjenih modelov. Prižgati in ugasniti ter shraniti pot moramo narediti sami. Mogoče posodobitev zamaši tudi te luknje, ki so sicer moteče, a vsekakor ne neznosne.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save