Vaje za kolke in kolena

Vzroki za bolečine v predelu kolka in kolena so najpogosteje posledica prevelikih in ponavljajočih se obremenitev sklepov, poškodb ali starostnih sprememb.

Priporočljivo je izvajanje vaj za kolk in koleno, saj so številne mišice skupne obema sklepoma.

Da bi vaje izvajali varno in z njimi dosegli čim boljše rezultate, upoštevajte spodnja navodila:

  • Vaje izvajajte redno, večkrat dnevno.
  • Pravilna izvedba vaj je pomembnejša od števila ponovitev.
  • Začnite manjše število ponovitev, nato pa število ponovitev počasi
  • povečujte.
  • Gibu ali vaji, ki vam dela največ težav, posvetite posebno pozornost.
  • Gibi naj bodo tekoči; izvajajte jih s hitrostjo, ki vam bo prijetna.
  • Končni položaj vaje zadržite nekaj sekund.
  • Dihajte sproščeno in med vajami ne zadržujte diha.
  • Če vam določen položaj ali vaja povzroča bolečine, takoj prenehajte izvajanje vaje in se posvetujte z zdravnikom.

Opozorilo:

  • Vse vaje niso primerne za vsakogar, zato se o pravilni izbiri posvetujte z zdravnikom ali fizioterapevtom.
  • Če se pojavi močna bolečina ali se gibljivost rame zmanjša, se takoj posvetujte z zdravnikom.
  • Za zmanjšanje bolečine in otekline se priporoča nekaj minutno masiranje rame z ledom in hladilnim gelom večkrat na dan.
  • Priporočljivo je izvajanje nihajnih vaj in izometričnih vaj, a le do bolečine.
  • Vsebina je namenjena izključno v izobraževalne namene.