Vitamin H – biotin za mišične celice

Biotin nadzira presnovo maščob, se rad zadržuje v kožnih in lasnih celicah ter vpliva na vsebnost maščobe v koži. Kjer ga primanjkuje, se hitro razvije seboreja (bolezensko povečano izločanje loja iz lojnic). Tako se na kožo in lasišče izloči preveč maščobe, posledici česar sta izpadanje las in prhljaj.

Nastanek biotina

Živali in rastline, s katerimi se hranimo, ustvarjajo biotin. Tako ga zaužijemo npr.  s kvasom, z jetri, rumenjakom, s paradižnikom, sojo, z neoluščenim rižem in otrobi … Biotin izgrajujejo bakterije v črevesju, a le takrat, ko svet črevesnih mikrobov ni moten. Mikrobi potrebujejo zdravo in polnovredno hrano. Že najmanjša motnja, kot je npr. šilce žganja, kocka sladkorja, antibiotik ipd., ta red močno zmoti in biotin ne nastaja več tako kot bi moral.

Znamenja ob pomanjkanju biotina

  • Utrujenost
  • Potrtost
  • Siva ustna in žrelna sluznica
  • Prhljaj
  • Bolečine v mišicah
  • Kožne nevšečnosti
  • Izpadanje las
  • Razdraženost in razdražljivost

Žveplo v biotinu daje koži in lasem oljno zaščito, toda če ga primanjkuje, je koža sivkasta, lase suhi, nohti pa se začnejo cepiti.

Občutljivost biotina

Biotin je občutljiv na vročino. Gotove jedi in jedi iz pločevink najpogosteje sploh ne vsebujejo biotina.
Če pretiravate z uporabo rastlinskega olja, škodujete zalogam biotina v telesu, kajti nenasičene maščobne kisline iz takih olj v telesu zlahka oksidirajo in s tem uničijo biotin.

Biotin je pomemben za …

  • presnovo maščob in ogljikovih hidratov
  • zdravo, lepo polt, lase in nohte
  • mišične celice
  • vsebnost sladkorja v krvi
  • energijo za možgane in živčne celice

Biotin sodeluje z inzulinom

Znanstveniki so spoznali, da biotin sodeluje z inzulinom. Biotin zažene glukokinazo, ki je zaganjalnik motorja za presnovo glukoze. Glukokinaza nastaja v jetrih, ki so tudi skladišče biotina. Stroka je ugotovila tudi, da 16 mg biotina na dan izboljša presnovo glukoze.

Dnevne potrebe po biotinu

  • Na porabljenih 1.000 kcal, potrebujemo ca. 100 μg biotina
  • Ženske: 250 μg/dan
  • Moški: 300 μg/dan

Vsebnost biotina v živilih

 Živilo  Vrednost μg
na 100 g
 Pekovski kvas  200
 Otrobi  175
 Goveja jetra 102
 Telečja jetra 75
 Sojina moka 63
 Rumenjak  54
 Orehi  37
 Arašidi  31
 Sardine  21
 Mandlji 17
 Gobe 15
 Neoluščen riž 9
 Polnovredna žita 7
 Rženi kruh 7
 Špinača 6
 Rakovica 6
 Bravina 6
 Brie 6
 Skuša 5
 Gnjat 5
 Camembert 4
 Ementalec 3
 Korenje 3
 Paradižniki 2
 Pusta skuta 2