Zakaj bi tekli na smučeh?

Vsi vemo, da je kolesarstvo en najboljših športov na prostem, a to ne pomeni, da je tudi edini. Ko nastopi konec sezone in zapade prvi sneg, nekateri kolesarji ostanejo ujeti med štirimi stenami in približno pol leta le obujajo spomine na preteklo kolesarsko sezono in delajo načrte za prihodnjo. Vmes še malo brskajo po kolesarskih forumih, čakajo na razprodaje in kupčkajo denar za novo opremo. Ni slabo, a vendarle ne najpametneje. Lepo je imeti krasno novo opremo, a še lepše tudi zmogljivo telo, ki to opremo tudi kakovostno izkorišča.

Ravno, ko telo res “pade v formo”, pridobi na zmogljivosti, je pogosto lepega konec. Nič kaj pametno ni, da tega kar lep delež ljudi ne ohrani tudi čez zimo. Z različnimi dvoranskimi vadbami lahko v tem obdobju skrbimo za moč, koordinacijo in zmogljivost na več načinov – spinning vadba, smučanje, tek na smučeh, fitness, plavanje itd.

Zakaj bi tekli na smučeh?

Tek na smučeh velja za enega najbolj kompleksnih športov, saj vadba zahteva delo vseh glavnih mišičnih skupin: rok, nog, trebuha, hrbta in zadnjice. Poleg tega, da vključuje vse glavne mišične skupine, pa sama mišična vlakna z redno vadbo postanejo dolga in prožna.

Seveda se strinjamo, da tek na smučeh ni tako prestižen kot alpsko smučanje. Prav gotovo tudi ni tako hiter in adrenalinski. Je pa zelo cenejši in za kolesarja primernejši. Nikar ga ne podcenjujte!

Napor, ki ga vložite v tek na smučeh, se vam lahko izjemno obrestuje. Zagotovo boste izboljšali stabilizacijo in fokus, utrdili manjše mišične skupine in pridobili na kondiciji. Ker med tekom dela praktično celo telo, boste zbudili tudi vaš hrbet in roke. Tek na smučeh je prijazen do sklepov, saj so gibi so blagi in manj intenzivni. Je pa res, da to ne pomeni, da je vadba prizanesljiva tudi do tistih, ki nosijo kakšno “kilco” preveč in je odlična, da se te kilce tudi znebite. Ukvarjanje s tekom na smučeh prinaša podobne nagrade kot kolesarjenje – manj kil, več mišic, vzdržljivost in kondicija ter obilo zadovoljstva ob rezultatu.

Akcija čez drn in strn

Glede na konfiguracijo terena je tek na smučeh po ravnini, v klanec in s klanca različen. Tek na smučeh je v obliki turnega smučanja in izletov ena najbolj zdravih športno- rekreativnih dejavnosti.

Njegov čar boste tako spoznali tudi tisti, ki se s športom šele spogledujete, saj dejansko ne zahteva »vražje« vzdržljivosti, ampak omogoča, da do le-te postopno pridete. Začetniki se namreč lahko na smučkah »le« sprehajate in tako občutite svoje telo ter okusite svobodo, ki jo gibanje na svežem zimskem zraku prinaša v idilično zasneženi pokrajini, stran od mestnega smoga. Postopno pa iz sprehajanja začnete podaljševati korak, vnesete nekoliko več dinamike in preidete v tek. Za tovrstno rekreacijo je primernejša klasična tehnika in gibanje v tekaški smučini. Priporočljivo pa je, da izbirate lažje, bolj ravninske terene in šele postopno preidete na zahtevnejše.