Zakaj kolesarji ne upoštevamo vedno CPP prepisov?

Bi morali kolesarji res vedno upoštevati CPP? Najnovejša študija iz univerze DePaul v Chicagu je pokazala, da ne. Pa se raje usmerimo na slovenske ceste in kulturo na njej.

Vožnja po pločniku – da ali ne?

Nikakor ne. Pločnik je namenjen pešcem. Ko smo se za nekaj deset metrov v Parizu peljali po pločniku, smo hitro dobili res grd pogled, žuganje in slišali nekaj podobnega, kot je: “Sur le trottoir!”.

Vožnja po kolesarski stezi – da ali ne?

Da, če je urejena, primerna za vse kolesarje in predvsem prazna.
Kaj pomeni urejena za kolesarje? Glede na to, da je omejitev hitrosti kolesarja na stezi 25 km/h, nam mora steza omogočati varno (!) vožnjo, ne pa biti dobro obložena s kanalizacijskimi pokrovi na vsakih 10 metrov, razpokami, peskom, kamni in drobirjem, ki ostane po prometnih nesrečah. Tudi kolesarska steza s “hupserji” ni primerna. Na takšen primer naletimo na Vrhniki – obup. Takšne kolesarske steze so primerne le za tiste, ki vozijo nekje do 10 km/h v radiju do 5 km, za turistične kolesarje (o njih kdaj drugič) in pa za tiste, ki se ceste na smrt bojijo.
Kaj pomeni prazna? Dober primer ne prazne steze lahko doživimo na kolesarski stezi, ki vodi skozi Večno pot (Koseze) ali pa na kolesarski stezi od Jesenic do Belopeških jezer. Na obeh je mogoče naleteti na gomilo pešcev, malih otrok in vozičkarje (berite: novopečeni starši z vozički). Ja, imate prav, na tiste, ki nas ne marajo, ampak si vseeno jemljejo pravico do kolesarskega ozemlja. Kolesarji moramo lepo prositi, če nam dajo toliko malo prostora, da lahko na cesti, ki je namenjena le nam, zapeljemo mimo. Obup.

Vožnja čez rdečo – da ali ne?

Če upoštevamo CPP, absolutno ne. Če se zgledujemo po npr. nizozemskem zakonu za kolesarje, da. Če vidimo, da je prehod čez rdečo varen, zakaj ne? Nikogar ne ogrožamo, voznikom v avtomobilih ali na motorjih pa omogočimo to, da nas ni treba nepotrpežljivo čakati na prehodih.

Vožnja v krožišču – da ali ne?

Če ni izrecno določenega obhoda (kot na primer v Medvodah), potem da. Hitrost avtomobilov in cestnih kolesarjev v krožiščih je nekje tam tam. Pomembno je le, da se varno vključimo in dovolj zgodaj nakažemo smer izhoda iz krožišča.

Vožnja čez križišče – da ali ne?

Da, če se varno in po pameti vključimo v promet. Res pomembno je nakazati smer in če kakšen voznik potrpežljivo čaka na našo “akcijo”, nam ne bo škodilo, če se mu prijazno zahvalimo. Na odnosih je treba delat!

Vožnja po cesti – da ali ne?

Da, v primeru, da vozimo hitreje od 25 km/h in če je kolesarska steza ne varna za vožnjo  (!!!) oz. je ni.
Premalo voznikov se zaveda, da je neurejena kolesarska steza mnogo nevarnejša od ceste. Naša izkušnja vožnje po kolesarski (smer Nemška cesta spust proti Tacnu) nam je pridelala pretres možganov in 9 šivov na glavi. Če bi bil padec s kolesarske levo na cestišče, bi si pridelali trugo in nagrobnik. ZATO vozimo raje po cesti.